666! Högerkristna har kåtslag!

Jag läste lite i bloggar från USA om ett nytt dataspel som kommer ut till hösten i USA och som sponsrats av kristna fundamentalister... Själva den saken är ganska fascinerande och skrämmande eftersom det går ut på att döda eller omvända så många otrogna som möjligt och göra statskupp i USA (!), men det är inte vad mitt inlägg här ska handla om, det kan ni läsa mer om här nedanför, utan om vad jag också upptäckte. Att kristna fundisar just nu går omkring och spänner sig och är rädda för vad som ska ske nästa vecka! Den 6/6 2006!

Och jag som trodde att de enda som pratar om den 6/6 är filmmakarna bakom Omen!  :o)  Ibland är jag naiv!

* Högerkristna mammor som ombetts åka till BB för att föda sitt barn på tisdag vägrar åka... Doktorer i USA fruktar att barn och mammor kommer att dö därför att ingen vill föda detta datum eftersom tydligen en del kristna fundisar tror och trott att antikrist kommer att födas detta datum...

* Andra tror att antikrist kommer att visa sig på tisdag och att första "upptagandet" (The Rapture) kommer att ske då. Pastor Harry anser att det blir krig i Mellanöstern (www.satansrapture.com). En variant av det rör Kina och Nord Korea... Eftersom den 5/6 är årsdagen för tillkännagivandet av AIDS-epidemnin den 5/6 1981 anser vissa (http://www.revelation13.net/) att datumet hör ihop med Satan, de Homosexuella och AIDS!  (SUCK!)

http://home.earthlink.net/~scotcasey/images/rapture400.jpg

En hel del "kristna" har kåtslag just nu... Och Gud bara står på ett moln och tar sig för pannan och suckar!

/Torbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback