Insikt

INSIKT... som kommit mer och mer med åren...

Lidande och död som en kraft som för mänskligheten framåt... Ja! hade mänskligheten gått ett steg framåt utan lidandet och döden? Theodicéproblemet i ett nötskal. Ondskans mening. Lidandets mening. Det är inte alltid så lätt att se lidandet som något positivt när man står mitt i soppan. men nu efteråt kan man se att jag inte utvecklats ett skvatt utan prövningar. Jag ångrar/hyser inte sorg inte ett uns av det som hänt mig i mit liv nu. Mobbing, min galne pappa, sorger och bekymmer lika väl som glädje: Om bara det allra minsta i det som hänt mig i min historia hade förändrats pyttelite hade jag inte varit där jag är idag. Med de underbara vänner jag har och mina älskade små barn!

Och min pappa? Svinet? Hustrumisshandlaren? Tja, hade hann funnits hade jag inte haft det goda jag har idag på gott och ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback