Fördomar

Text: Nanne Grönvall
Musik: Nanne & Peter Grönvall

Youtube länk här: Fördomar!


Hej, jag heter åsa och är full av vett och sans
För min strävan är förståelse och mänslig tolerans
Ja, jag är så trött på människor som dömer allt för lätt
Och som inte accepterar andras sätt
Jag tror på Röda Korset, på Amnesty och BRIS
Ja, mänsklig kärlek, all I say is peace


REF: Det finns alldeles för många som har Fördomar
Ja, på tok för mycket människor med Fördomar
För det kryllar utav typer som har människofobi
Men själv så är jag fördomsfri


Det finns så många som har svårt för lesbiska och gay
Men det kan jag inte alls förstå, för mej är de okey
Så'n tur för dom att det finns fina människor som jag
Som har förståelse för homon över lag
Men varför tala öppet om sin läggning överallt
Och deras rättigheter är väl ändå dalt


REF: Men jag skulle inte kalla det för Fördomar
Nej, jag är så trött på människor med fördomar
Det finns alldeles för många som har människofobi
Men själv så är jag fördomsfri


Men det är ju bara sanning, ingen överdrift man hör
Att varje kändis knarkar och hotellrummen förstör
Och blondiner, de är bimbos, ja så är det rätt och lätt
Vilken tur att jag själv föddes som brunett
Alla fattiga är lata, varje rik man är en snobb
Och alla utlänningar tar ens jobb


REF: Men jag tycker inte alls att det är Fördomar
Det är fakta, inte alls nån form av Fördomar
Det finns alldeles fölr många som har människofobi
Men själv så är jag fördomsfri


Tralala!


Alla karlar de är våldsmän, de är ingenting att ha
Och kvinnor de är falska och kör inte bil nå't bra
Alla gamlingar är sura och de hajar inga skämt
Och ungdomar är uppkäftiga jämnt
Ja, när jag tänker efter är nog alla idioter
Ja utom om jag själv förstås!!!!!


REF: Men jag skulle inte kalla det för Fördomar
Nej, jag är så trött på människor med Fördomar
Det finns alldeles för många som har människofobi
Men själv så är jag fördomsfri



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback