En lytt Gud!

"Det är sannerligen inte lätt -

att tänka rätt!"


Som Grönköpings tidningen en gång sa!

Med tanke på det gamla testamentets syn på funktionshinder som något orent och syndigt (Se exempelvis 3 Mos 21, 16 ff) är det en intressant paradox att det nya testamentet ersätter idén om den perfekta guden med den lytta guden. Gud som under sin sista tid på jorden sannerligen var både halt och lytt, med söndertrasade förtter och händer!

En lytt Gud... Vilken hädelse för bokstavstroende småsjälar av alla religioner! En lytt Gud... Vilken utmaning för alla de som anser att Gamla testamentets ord om homosexualitet som en synd, ska gälla än idag! Vilken utmaning för alla som vill krympa Gud till at vara lika småskuren och butter som de själva är!

/T


PS

Bifogar ett öppet brev som jag läste igår!

"Öppet brev till de präster sorn skrivit under uppropet mot välsignelseakten för homosexuella.

Jag har en del frågor till er präster som vet och kan allt. Jag tänker sälja min dotter som slav
(2:a Mos 21:7). Vad kan vara ett skäligt pris?

I Tredje Moseboken 21:20 står det klart och tydligt att jag får äga både manliga och kvinnliga
slavar från ett grannland. En vän till rnig hävdar att detta gäller bara människor utanför EU.
Kan han ha rätt?

Min granne sorn jobbar på Kvantum insisterar på att även jobba på söndagar. Enligt Andra
Moseboken 35:2 så måste han dräpas. Är jag moraliskt ansvarig för att göra detta själv?

Jag besöker inte kyrkan då jag lider av stor närsynthet och enligt Tredje Moseboken 21:20
får jag inte närma mig Guds altare om jag ser dåligt. Min son konfirmerar sig nu och det vore
kul att se hur han uppför sig i kyrkan. Är det okej om jag sitter i vapenhuset?

Kan mina barn börja träna fotboll i FK Värnamo då Tredje Moseboken 11:7-8 säger att de inte
får röra resterna efter en död gris. Eller måste de fortsätta spela här hemma med en plastboll?

En bonde här ute i Tånnö envisas med att odla olika grödor på samma jord och syndar därmed
mot Tredje Moseboken 19:19. Han har även den fula ovanan att svära mycket. Nu är hans fru
inte heller mycket bättre då hon envisas med att gå klädd i kläder som ar gjorda av mer än ett
tygmaterial (vanligen bomull och polyester)

Är det nu nödvändigt att samla hela Tånnöbyn för att stena dem? (Tredje Moseboken
20:14 ) Kan vi inte bara bränna dem på bål som vi brukar göra med människor sorn ligger
med sina slaktingar (Tredje Moseboken 20:10-16)?

Jag vet att ni präster har gått på djupet i dessa frågor och jag ser fram mot tydliga och raka
svar. Stort tack till er rakryggade präster sorn tydligt visar att Guds ord är evigt och oföränderligt.

Magnus Samuelsson
Tånnö"

Kommentarer
Postat av: Anonym

wow! Jag är inte präst, långt därifrån. Jag läser bara bibeln och förundras över mycket, och jag bara måste få kommentera ditt inlägg och säga att du just gjorde min kväll! Tack tack :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback