Regressionsterapi igen (Fördomar mot det "ockulta"?)

Det finns många saker att säga om de bilder som kommer fram när man gör en regression på en annan eller på sig själv!


Regression är djupmeditation i kombination med en ledning där man ser bilder och FÖLJER bilderna och ser hur de utvecklas. Istället för att bara notera alla bilder på näthinnan och lära sig ignorera dem (som man gör ofta då man mediterar) väljer man här att låta bilderna flöda och associationerna utvecklas fritt, med enbart stöd från terapeuten om man kör fast (man är ju hela tiden medveten och för en dialog med terapeuten).


Jag gapskrattade igår när jag gled in i fiskmåsen. Det var en sån frihetskänsla! En så stor frihetskänsla att skrattet bara exploderade. Samma frihetskänsla kände jag när jag var i uttern. Jag fick bilder av en simmande utter i en ljusblå, enormt vacker kakelkatedral. En bassäng på ett zoo. Och jag gled omkring i den ljusblå vattenrymden och bara lekte.


Bilder av grotttor å ena sidan och av frihet i vatten och luft å andra är ett sorts tema för mig!


Idag gick jag en kvinna som vill utveckla sin medialitet, som jag ledde i en regression, in i bibliotek, och in på en vind och ut på en skog meden landsväg. Och budskapen kom tydligt. En fågel sa till henne, när hon ville flyga på fågelns rygg och såg sig själv som barn, "du kan flyga själv, så flyg!".


Det fascinerande är att känslorna är intensiva. Hon ÄR verkligen barnet. Hon känner fågeln. Och budskapen är alla är mitt i prick och handlar om det hon VERKLIGEN tänker på medvetet och omedvetet. Det är lika typiskt sen att hon säger att hon inte kan flyga och hoppar upp på ett fluffigt moln istället och flyger på det... till en äng...


Imorgon kanske det blir "tidigare liv bilder"... Och ha inga fördomar nu! Det viktigaste är inte reinkarnationsbilderna och fenomenet i sig, man kan tro på det (som jag) eller inte. Det viktigaste är att folk får bilder av tidigare liv och att bilderna har RELEVANS för situationen NU och för det förflutna, i vad denne upplevt! Det kan man inte komma ifrån.


Det är helt fascinerande!


Något liknande dessa bilder är det som man ser i drömmen, men mer osorterat. Vid trumresor lär man kunna uppleva samma sak starkt (jag kommer att testa det snarast!). Här finns det mycket att upptäcka!


Alltså om man inte har fördomar om det som kallas "det ockulta".


Det är det lätt att ha. Jag har haft det själv. Tack och lov blir jag mer och mer öppen och utvecklar sidor av mig som jag känt till att jag har men som jag förnekat.


Jag la tarot idag också. Runkastning har jag pysslat med ett tag, tarot bara i ett och ett halvt år. tarot är mer än mumbo jumbo, eftersom varje kort är en spegel av någon egenskap/känsla/tankle som finns hos varje människa och att i kontrollerad form byta perspektiv på tillvaron och låta bilder flöda, kan faktiskt ha ett terapeutiskt syfte. Inte framtidsseende men själsseende!


Visst kan slumpen göra så att korten, eremiten (uppochnedv'änt), tornet, djävulen och den uppochnedhängda mannen kom upp till just den kvinnan som tvekar på om hon ska lämna sitt jobb och satsa på det hon själv vill, med sina EGNA krafter. och att vagnen var slutkortet som indikerar vägen att gå (den egna resan!)! Men samtidigt är det en enorm "tur" eller "slump", det ska medges! Var det slump, meningen eller en härlig synkronicitet? Eller allt på en och samma gång?



Slumpen är bara ett annat namn för Gud! Glöm aldrig det!



/Torbjörn



PS
(Om synkronicitet: Se Slumpen är ingen tillfällighet  av jan cederqvist)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback