Att tiga om problemen är ingen lösning!

Invandrarhatet är ett problem och det finns problem som uppstått i samband med invandringen. Båda sidorna av myntet måste visas upp.

Jag läser Mitt i Huddinge just nu om att en Kung Fu klubb som hållit till i Vårbyskolan tvingas stänga. Det är alla ungdomarna i ungdomsgården intill som stökar och hotar Kung fu utövarna, samtidigt som ungdomsledarna tittar på.

Jag har redan noterat att ungdomsgården i Fittja, där det var skottlossning för några månader sen, är en plats där många kriminella jobbat. Bland annat en som var med i det s.k helikopterrånet.

Tensta och Rinkeby - samma sak. Det är nåt ruttet i de svenska förorterna. Integrationspolitiken stinker!

Men skyll inte detta på invandrarna. Samma slapphet fanns på 50-talet i många förorters ungdomsgårdar gentemot kriminella ungdomsgäng av raggare och liknande. (Se tex filmen Raggare, med Christina Scholin, från 50-talet, som utspelas på en ungdomsgård.)

Men problemet måste ut i ljuset och det måste sägas att de som går på dess aungdomsgårdar och hotas att dras in i kriminaliteten nog till 100% är invandrar-ungdomar! man kan vara mot Sverigedemokraterna och de nationella, och vara för invandring, men ändå med konsekvens säga nej till galenskap!

Kommentarer
Postat av: Pappan

Alltså jag förstår verkligen inte detta rent oresonliga agg mot SD! Detta parti har ju tillkommit SOM SVAR på problemet med invandrarförakt och svenskförakt, ö h t det ömsesidiga förakt som uppstått till följd av mångkulturpolitiken. Det jag har läst av dina skriverier här, bäste Jerlerup, är helt i linje med det jag läser på SD:s hemsida. Så varför insistera på att demonisera den utsträckta handen?



Pappan

Postat av: Torbjörn Jerlerup

Tja... Till att börja med kan man se invandringen som en resurs, tex... Och inte generalisera mot folkgrupper, som muslimer.

2010-06-15 @ 20:02:09
URL: http://ligator.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback